dilluns, 30 de maig del 2011

Navegada per "Sa Rapita"

Aquest cap de setmana hem participat al III trofeu Illes Balears celebrat a aigües del migjorn de Mallorca. Vos mostro un vídeo perquè vegeu la qualitat de l’aigua on navegarem.

El dissabte al mati varem partir, a hora de senyor, en Cèsar i jo del portitxol rumb a Sa Ràpita. Feia un mati espectacular, el cel clar i la mar com una bassa d’oli. En arribar al cap blanc varem trobar una mica de xaloc i polsi-metjàrem fins a s’Estalella. A l’arribada estava la família esperant.

La Regana per la proa.

Els infants que ens esperaven a terra.
Desprès de dinar ens tornem a fer al mar per prendre la sortida de la regata a la classe Open, com sempre fem tard emperò l’important és participar. Un ventet de 10 nusos va fer molt agradable la navegada. Estaven d’estrena de la nova distribució del pla vèlic i la veritat és que el floc que hem incorporat i fer córrer el pal a popa quasi un metre, ens dona unes altres sensacions a bordo. L’arribada a la boia va ser ajustada amb en Diegu que per una llargària de bataló en va guanyar.

L'armador tot feliç...

Va fer molt bona feina a la proa i va aguantar els aixa-bucs del patró.

Arribant a la boia.

Vam aprofitar el floc aparellat damunt del car.

La tripulació del dissabte, (d'esquerra a dreta; Sebastià, Nacho, Albert, Jaume i Cèsar).
El diumenge no vam fer tard a la sortida, vam tenir temps de demanar al comitè quin era el recorregut. Al moment de la sortida el vent va caure quasi a cero, però desprès es va animar fins a tenir un ventet molt agradable amb ratxes fins als 10 nusos. La tripulació va ser de luxe, tota la de Binissalem i la del Molinar. La canalla ho va passar de lo més be, i els grans també.
Les famílies al complet, en Sebastià fent la foto.

Ja és veu la panxeta!!!
Desprès de dinar vam navegar fins al molinar. Des de  Sa Ràpita fins al cap blanc vam navegar a vela, fins al cap enderrocat a vela i motor, i desprès dins la badia vam tenir un embat molt fort i vam arriar la major, en quatre hores amarrats a port.

Hem passat un cap de setmana molt agradable amb els companys de la vela tradicional a un escenari que realment val la pena fer vuit hores de camí per desfruitar d’unes navegades amb amics i familiars molt recomanables a tothom.

Joan Bonet i Nadal ha dit...

Hola Jaume: tres enhorabones, la primera per la panxeta! no en sabía res i estic molt content per vosaltres.
La segona per aquest cap de setmana tant merevellós i les bones nnavegades de transport.
I la tercera per aquest aparell del nou floc i amurat al car a més d'atangonat per anar en popa! impresionant.
Salut i coratge

Jaume Amengual ha dit...

Bon dia Joan,
moltes gràcies, estem molt il·lusionats amb la nova criatura que esta en camí. l'escenari es espectacular per navegar dins aquest paradís que tenim al sud de Mallorca, no li diguis a ningú.